Med en Google Business Profile kan du skabe mere nærvær med dine kunder i lokalsøgninger på eksempelvis Google Maps.
Og det kan være en fordel for dig, som driver en mindre virksomhed med fokus på netop omsorg og nærvær.
Men hvorfor er det du skal være synlig på Google Maps? Ja faktisk bliver 8 ud af 10 virksomheder fundet, netop i Google søgninger? Så er du klar til at tage din virksomheds synlighed til næste niveau?
Du finder herunder en simpel og hjertevarm guide, så vi sammen kan optimere din Google Business Profile.
Hvis du nu sidder og tænker på, hvordan du kan gøre din online tilstedeværelse mere strålende og tiltrække de helt rigtige kunder, så lad mig guide dig gennem processen og gøre det hele lidt mere ligetil.
Få her en tjeklisten til din Google Business Profile
Din Google Business Profile
Du skal se din Google Business Profile (på dansk Google Virksomhedsprofil), som dit digitale visitkort, hvor dine kunders rejse sammen med dig begynder!
Det er derfor vigtigt, at din profil er oprettet rigtigt og indeholder alle de vigtige nøgleinformationer om din virksomhed, så du gør det let for folk at finde dig.
Din Unikke Historie
Men din Google Virksomhedsprofil handler ikke kun om fakta; den handler også om at dele din virksomheds unikke historie.
Så brug din profil til at inkludere virksomhedens rejse og værdier på din profil, så de besøgende får et glimt af hjertet bag virksomheden.
Billeder og gode billeder
Sørg også for, at bruge gode billeder fra din forretning til at skabe en varm og indbydende atmosfære for dine kunder.
Dit virtuelle visitkort skal nemlig være lige så indbydende som din fysiske butik.
Feedback og værdifulde anbefalinger
Inddrag dine kunder ved at bede om deres feedback og anbefalinger af dine produkter og ydelser, på din virksomhedsprofil.
Og sørg for at svare personligt, både på de positive og de konstruktive kommentarer, så alle dine kunder føler sig set og værdsat.
Spørgsmål og svar
Brug din virksomhedsprofil til at opbygge en inspirerende FAQ / Q&A-sektion, hvor du besvarer dine kunders mest stillede spørgsmål.
Du kan derved skabe tryghed og tillid ved at dele hjertevarme svar.
Hvor er du i processen med din Google Business Profile?
Er du allerede i gang med at opbygge din virksomhedsprofil på Google, eller kunne du bruge mere inspiration og input?
Del dine tanker i en kommentar herunder, så jeg ved hvad du gerne vil høre mere om.
Klik her for at bestille en analyse af din eksisterende Google Business Profile for 49 kr.