Måske du har hørt andre snakke om Simplero, og at de bruger det til deres online kurser. Men hvis du tror, at det er det eneste du kan bruge Simplero til – så synes jeg du skal læse med herunder.
For Simplero kan SÅ meget mere end BARE at være platform for dine kurser. Det er nemlig nærmere et All-In-One system.
E-mail markedsføring
Hvis du har en virksomhed – om den er lille eller stor – har du nok brug for en nyhedsbrevs-liste.
Og her kan du altså også bruge Simplero.

I Simplero kan du have mange forskellige nyhedsbrevslister – dette giver isæt mening for dig, hvis du for eksempel har forskellige freebie, som de kan skrive sig op til at modtage. Og dine kontakter kan sagtens være på mere end én liste.
For hver liste har du også mulighed for at lave mere end én sign-up form. Det kan for eksempel være relevant, hvis du gerne vil have en tilmeldingsform embedded på din hjemmeside, men også gerne vil kunne dele en landingpage, hvor det et muligt at tilmelde sig fra.
På hver liste er det også let at lave en mail (auto respons), der bliver sendt med det samme en kontakt tilmelder sig (f.eks. til at levere din freebie) – ja du kan også lave en velkomstserie, direkte på listen, så nye kontakter kan lære dig at kende – og du måske også kan lære dem at kende.
Udover at kunne styre og organisere dine kontakter via disse lister, er det også muligt at segmentere dine kontakter – og at give dem tags. Dette gør det simpelt at differentiere, når du efterfølgende skal sende nyhedsbreve.
Hjemmeside
Har du ikke i forvejen en hjemmeside, eller kunne du godt tænke dig en seperat hjemmeside til dine kurser og produkter, så er det også noget du kan opbygge i Simplero.
Deres hjemmeside-bygger er let at bruge, og indeholder mange forskellige skabeloner og elementer, som nemt indsættes og bruges på de enkelte sider på din hjemmeside. Det kunne være en side med dine kurser/produkter, en side med en kontaktform.
Og du har også fri mulighed for at personliggøre din hjemmeside med dine egne brandfarver, brandfonts og grafik.
Hvis du allerede har startet din nyhedsbrevsliste op i Simplero, er det også oplagt at integrere dine sign up forms på hjemmesiden.
Kurser
Ja, kurser er selvfølgelig også noget du kan bygge på Simplero’s platform. Og hele setuppet omkring kurser kan du også bygge direkte i Simplero.
Et kursus er i Simplero er opbygget med moduler og lektioner. Men du har mulighed for, ved mindre kurser, at få kurset vist kun med lektioner – som kan være med til at gøre kurset mere overskueligt for dine kursister.
Dine kursuslektioner kan indeholde videoer, lydfiler, quiz, arbejdsark, eller andre filer. Og du har selvfølgelig også mulighed for, at skrive en tekst og forklaring, der skal følge med undervisningen.
Det er simpelt at styre hvem, hvornår og hvad de forskellige kursister skal have adgang til. Og oftest vil kurset have “hjemsted” på et medlemssite, men det er også muligt at have kurserne liggende direkte på din Simplero hjemmeside.
Medlemssite
Som nævnt herover, vil kurser oftes blive placeret på en medlemsside i Simplero. Og det er derfor heller ikke noget problem, at bruge Simplero, hvis du gerne vil opbygge din egen medlemsklub eller community.

Simplero’s medlemsside-funktion blev i 2024 opdateret, og har nu fået et mere moderne look, er blevet endnu lettere at opbygge et community i og mere brugervenlig – både for dig som ejer, men også for dine medlemmer.
Medlemsiden bygges op af sider, kurser og community. Man kan have ét fælles community for alle der har adgang til medlemssiden, men det er også muligt at lave mindre fællesskaber, som dine medlemmer for eksempel skal købe ekstraordinært adgang til. Så der er mange muligheder for at bygge det op, netop som du nu ønsker din medlemsklub.
Booking af aftaler
Hvis du i din forretning tilbyder afklaringssamtaler eller 1:1 samtaler, så behøver du faktisk heller ikke et andet system end Simplero.
De har nemlig det, som i deres sprog hedder Scheduling links. Her har du forskellige muligheder for opsætning.
Og når du først har oprettet dine indstillinger for din bookingkalender, skal du bare dele link til kalenderen med dine potentielle kunder eller klienter – så kan de selv booke en aftale i din kalender.

Og skal dine klienter betale for samtalen, er det også muligt at opkræve betaling direkte ved booking af aftaletiden.
Events
Afholder du online events, hvor du har brug for, at eventdeltagerne skal tilmelde sig, så er det heller ikke noget problem i Simplero. For der findes nemlig også en event-funktion, som bruges til at oprette events.
Og har du allerede en Zoom konto, så kan du koble din Zoom konto sammen med din simplero, så dine zoom møder bliver synkroniseret direkte over i Simplero, hvor du så kan bruge alle Simplero mange funktioner, til eksempelvis at tagge de tilmeldte, eller sende dem reminder mails, inden eventen starter.
Har du brug for hjælp?
Hvis du er interesseret i at høre mere om, hvordan du kan bruge Simplero i din forretning, så er du velkommen til at skrive til mig – og jeg tilbyder selvfølgelig også min hjælp, hvis du har brug for én til at hjælpe med opsætning eller den daglige drift.