Case: Ellen Merrild

Jeg lavede i starten af 2024 et redesign af Ellen Merrild’s hjemmeside. Hun ville gerne have en hjemmeside, som var let for hende selv at holde ved lige og dele nye malerier på.

Der blev lavet en ny forside til hendes hjemmeside, hvor der vises de seneste nyheder, udstillinger og et udpluk af hendes malerier.

For at gøre hjemmeside let at vedligeholde for hende, som billedkunstner, blev den bygget op med en en webshop-del i WooCommerce. Hun har derved nemt ved at lægge nye produkter på hjemmeside, enten via computer eller WooCommerce’s egen app.

Derudover tilføjede jeg også et event plugin, så det også er nemt for hende at tilføje fremtidige udstillinger til hendes hjemmeside. Og med et plugin, er det mere dynamisk, da tidligere udstillinger automatisk bliver vist under “Afholdte udstillinger”

Du kan herunder læse hendes tanker om vores samarbejde.

Hvad kæmpede du med før samarbejdet

Min udbyder skiftede ejer og pludselig kunne jeg ikke komme ind på min egen hjemmeside for at redigere og når jeg ringede til udbyder var der ingen kontakt.
Så det har betydet for mig, at jeg ikke har vedligeholdt min hjemmeside i mere end et år, da der også kom en brækket arm i vejen.

Hvorfor valgte du samarbejde med mig?

Jeg mødte Rikke til en fødselsdag, hvor vi faldt i snak netop omkring hendes job.
Jeg så hurtigt at her kunne være en god mulighed for, at Rikke havde gode kompetencer i forhold til det jeg søger til min virksomhed (Jeg er billedkunstner).
Det var vigtigt for mig, at jeg kunne kunne få en dynamisk hjemmeside med hurtige udskiftninger, når det er nødvendigt. Samtidig er det vigtigt med en god billedkvalitet og opstilling, når jeg skal præsentere mine malerier og andet. Beskueren skal gerne have lyst til at se mere.

Hvad har været godt?

Vi aftalte at Rikke, som en start skulle gennemgå min daværende hjemmeside og komme med et oplæg til, hvad der ville være hensigtsmæssigt at beholde og hvad der skulle skiftes ud.
Vi skrev sammen, da jeg bor i Sverige og sendte billeder og links til hinanden, som grundlag for drøftelser på de telefonmøder vi har holdt.
Vi blev enige om det layout der skulle være og også at opbygge en salgsside hvor kunderne kunne gå ind og købe et produkt.
Rikke udviklede de nye ting og flyttede de ting fra den gamle hjemmeside som det gav mening at beholde.
På den måde blev der opbygget en flot og dynamisk hjemmeside, som jeg nu efterfølgende selv kan redigere og lægge nye varer op og fjerne andre.
Det er således muligt at jeg, så snart jeg har færdiggjort et kunstværk, kan tage et billede og få det lagt på hjemmesiden uden unødig ventetid.
I det hele taget har der været en rigtig god dialog og så vidt jeg ved, er jeg den første kunstner som Rikke har som kunde, men det har ikke afholdt hende fra at gå ind i opgaven med liv og sjæl og sætte sig ind i hvordan min hverdag er.
Jeg var også speciel glad for overleveringen da arbejdet var færdiggjort, hvor vi på et Zoom møde gennemgik de muligheder der er i det nye opsæt. nu glæder jeg mig rigtigt til at arbejde med hjemmesiden.

Hvilke resultater har du opnået?

I et job som mit kan det ikke måles i resultater lige med samme men der er gode tilbagemeldinger fra mit kunstnernetværk og andre der har set siden,

Hvad vil du sige til andre?

Jeg vil sige at du arbejder særdeles proff. med opgaven og er god til at forklare hvad det er du mener der skal til og du lytter også meget til de ønsker man har, så det hele går op i en højere enhed.
Hvis potentielle kunder er interesseret i at høre hvad jeg har oplevet kan de kontakte mig på 20891290 eller 0046 (0) 739825028, eller via min hjemmeside www.Merille.dk.